02 mars 2012

Fredagsfunderingar
































Hej på er, hoppas ni har det gott på fredagkvällen!



Jag sitter och samlar ihop dagen som gått, i mina tankar. Det har varit en fin dag på många sätt.

Blev i dag upplyst om läget ut i stora världen av en kund som berättade om sina upplevelser på en arbetsresa, om barn vars liv fått en alldeles fruktansvärd början. En annan kund som berättade om sin mor, som sakta tynar bort och sorgen som hör till. Bla dethär får mig att just nu känna en oerhörd tacksamhet över den vanliga vardagen, då allt är som vanligt och en rikedom i att få dela tankar med andra människor man möter under dagen. TACK, alla kunder, vänner, nära och kära
för att ni finns, det är ni som får den "grå vardagen" att bli innehållsrik och meningsfull!

I dag har solen lyst över både plantor och människor i växthusen, båda piggnar till och sträcker sig upp mot ljuset. En hel del sticklingar har planterats i går och i dag och husen börjar grönska på riktigt, skoj!

Dagens blomsterbild blir Hibiscus rosa sinensis, Kinaros, som jag tycker är en väldigt fin blomma.

Numera är det Longlife typerna som är vanligast. Longlife är en förädling där blommorna håller 2-3 dagar mot de gamla sorternas 1 dag. Förr var det mest röda och rosa nyanser som fanns men nu finns de i många olika färger. Kinarosen tycker om ljus, så ställ den inte för skuggit. Några bilder från planteringen i dag skall jag också visa.
Önskar er allt gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar