30 mars 2012

Gult


Fredagskvällens funderingar handlar om färger. Gult är ju en färg som minsann är aktuell just nu och som jag märkt att både jag själv och en hel del andra tycker mycket om, speciellt på vårvintern. Sen senare på året ska man antingen hata eller älska gult om jag har förstått saken rätt:) Minns speciellt en händelse för något år sen, en kund kommer in för att beställa blommor och de ska absolut vara gula, för gult är vänskapens färg. Nästa kund som kommer in har samma ärende, men, absolut inga gula blommor, för gult är avundsjukans färg. Tänk, så mycket man får lära sig! Det må nu vara hur det vill med blomsterspråket och färgerna, men nu njuter jag av gult, det gör mig glad och pigg, hoppas detsamma för dig! Dagens bilder får bli gul Ranunkel (det om något är väl vår!?) och en bild från butiken som ger Påskvibbar (tycker i varjefall jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar