21 oktober 2009

Plåtburk



Det är alltid kul med grejer som man kan sätta sin egen prägel på, som denna burk från Blossom. Användningsmöjligheterna är egentligen oändliga. Det är helt upp till ägaren att göra vad man vill av burken. Den kan tjänstgöra som förvaring för kritor, klädnypor, ljus, kvitton, skorpor, knäckebröd, roliga minnen, pengar, löständer, kakor, halsband, knappar, gitarrsträngar eller kärleksbrev.
Eller, så kan den användas som blomkruka, presentförpackning... Nåja, ni har kanske förstått poängen. Burken kan användas på många olika sätt. Jag tror hårt på plåtburkar! Det skulle inte förvåna mig om burken också kan skapa världsfred :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du "gav dig till känna". Haha, och att du rekommenderar bloggen åt släkten. Jag tänkte på dig när jag skrev mitt första svarv-inlägg faktiskt, dig och våra fina slöjdstunder :)

    Plåtburkar sen. De är väldigt trevliga, om de kan påverka till världsfred vet jag inget om men husfriden har de i alla fall inte gjort någonting gott för när jag har släpat hem dem i massor från loppis :P

    SvaraRadera