02 april 2012

Påskpyssel och städning

Så har vi då gått in i Påskveckan, en kylig sådan, ifall någon missat det:) Jag berättade för en tid sedan om påskpysslande kvinns i familjen och om det varierande resultatet. Vi försökte oss bla på decoupage som inte blev så fint. Kom på en annan idé för att gömma det fula, målade först ägget med vit sprayfärg och när den torkat med spraysnö som blivit över sen julen, för att gömma ojämnheterna. Resultatet? Helt ok för denna Påsk, nästa blir det säkert något annat.

Det borde städas hos familjen P och så skall också ske, men ville göra något annat först som lite vardags avbrott, så det fick bli äggmålningen. Jag tycker det är helt trevligt att städa och speciellt njuter jag av resultatet när det är rent och doftar gott. Jag använder Maison Belles produkter som vi också säljer i butiken eftersom jag tycker att de fungerar utmärkt. De innehåller inte blekmedel och amoniak och är baserade på naturliga produkter, vilket jag tycker är en viktig sak för natur och människor, och så doftar de helt UNDERBART! rekomenderas .
Dagens bilder är snösprayägg mm från vårt kök och hyllan med Maison Belle produkter från vår butik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar