18 april 2012

Dagsläget och optimisten

Såhär ser det ut hos oss i kväll

Arma, stackars blommor som lagts ut i kölden vid vår entré, halvdöda

Utsikten från vardagsrummet, såhär ser det ut i kväll!
Dagen i dag har använts till uppköp för arbetet i vår blomsterhandel. Skaft till begravningsbuketter och brudbuketter och en hel del annat som behövs för binderisidan. Lagret sinar, så då fyller man på, såklart.
I kväll gick jag ut med kameran för att försöka få lite mer början på trädgårdsplaneringen runt vårt hus.
Kanske inte det mest inspirerande vädret men så länge det finns snö kvar har man ju gott om tid till planering. Håller jag på att bli tidsoptimist på allvar, eller....
En sann optimist , min man, kom hem med våra trädgårsmöbler för en stund sen. Kanske hade han nu inte direkt tänkt sätta sig och njuta av vårsolen i kväll, det var nog av en annan orsak, att de var i vägen där vi förvarade dem efter flytten. Oberoende så är han en sann optimist! Vi har varit ett par sen jag var 15 år (så det börjar bli ett antal år sen) och jag kan inte påminna mig att han en enda gång gnällt om att läget skulle vara hopplöst, trots att han säkert skulle haft orsak ibland, så det kallar jag en sann optimist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar