30 mars 2010

Mera påsk


Det är alltid lika spännande med påsk, främst för oss som i vanliga fall inte är så förtjusta i prydnadsfigurer.
Plötsligt blir man stormförtjust i både harar och hönor trots att det nästan är emot allt vad man tror på.



För att sen inte prata om pastellfärger. Jag var nästan beredd att acceptera rosa kuddfodral häromdagen, det är verkligen inte likt mig (all heder och respekt åt folk som gillar rosa, jag har bara inte kommit så långt ännu i livet).
När det kommer till de ljusgula hyacinterna (goda nyheter, de kommer att slå ut precis lagom till påskhelgen!) eller de blåa pärlhyacinterna så är jag dock inte svårövertalad.
Det har jag i och för sig aldrig varit... Jag undrar varför vissa färger tilltalar en mer än andra?
Handlar det om ett inlärt beteende månne?

------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar