16 september 2013

Finaste former

Jag är helt betagen av former. Former på skålar, muggar, koppar, fat, blommor, stubbar, stenar... allt har ju en form! Visst tycker jag om färger, gärna lugna sådana och kanske ibland något riktigt färgsprakande, oväntat. Men former, som den äkta Essebo jag är ska ju allting dessutom " skådas me hendre", måste bara få ta i och känna formen med händerna. Tror inte jag skulle få till tex. en skål i lera som jag skulle vara nöjd med, men njuter desto mer av det andra har åstadkommit. Måste bara få visa en liten del av Västergårdens fina skålar som anlände förra veckan. Jag säger bara aah! så fint.
Lördagens födelsedagsblommor

Huvudkrans till en annan födelsedag senaste lördag

Det enkla är det vackra, Västergårdens fina i svart och vitt

1 kommentar:

  1. Fina skapelser! Ja just så! Ser ut som om man ska ta sig en titt nu snart igen då!:)

    SvaraRadera