30 september 2013

Allt vi kan och allt vi får göra....

Oj, oj, oj.... så snabbt tiden ilar iväg. Sista dagen av September månad lider mot sitt slut. Eftersom den dagen varit måndag så har jag fått ha min lediga dag. Jag njuter så av att också få disponera tiden till annat än det vanliga jobbet. I dag har jag fått bädda rent i sängen, tvätta och vika kläder, baka bröd, putsa fönster, sy nya gardiner, koka risgrynsgröt, köpa present till äldsta barnbarnet som ska fylla år, dammsuga, plocka i och ur diskmaskinen..... alltså såna saker som man oftast tar för givet och en del som måsten. Tankarna irrar iväg och jag tänker på hur de hade det förr i tiden, ingen tvättmaskin, ingen diskmaskin, ingen dammsugare, ingen symaskin, ingen elspis.... listan kan bli hur lång som helst. Just i dag känner jag en stor tacksamhet för allt jag kan och allt jag får göra. Få nu se hur länge jag minns att vara tacksam?
Någon har för länge sen snickrat soffan som vi har (utan maskiner)

Någon har virkat övrerkastet av fiskegarn,som ligger på soffan, som jag köpt på loppis för 25 euro!
Hoppas de njutit av att de kunnat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar