08 juli 2010

Sommar och sol!



Hurra för sommar och sol! Jag hoppas att alla med semester har möjlighet (och förstånd) till att njuta ordentligt av livet (och av det fantastiska vädret)! Om jag hade semester skulle jag se till att hålla långa frukostar, i sällskap av trevliga flingskålar, och dessutom skulle jag se till att packa strandväskan så ofta som möjligt.



Därutöver skulle jag se till att alltid hålla kaffepaus nära en kruka med lavendel.



Grundliga genomläsningar av diverse tidningar och ett och annat fotbad skulle definitivt också företas...



...liksom lite bakning i en "Leila-skål" . Nypotatis borde dessutom skördas ur potatislandet!



Nu är dock situationen den att dagarna fylls med Petterssons-jobb. Detta har förstås sin charm, men, just idag när termometern steg mot 40 grader och när den andra litern vatten slank ner kändes inte växthusjobbet speciellt charmigt eller spännande. Jag hoppas att ni som är lediga njuter för mig också! (Och javisst, semestern lär nog absolut hinna upp mig sen i augusti - man behöver bara tycka sådär lite lagom synd om mig och mina kollegor :)!

3 kommentarer:

  1. Har en utmaning till er; vad ska man sätta mellan gräsmatta och rabatt som ser snyggt ut? Absolut förbjudet är gröna plastremsor *horror*. Har funderat på att använda skifferplattor som går in i planteringen. Vad föreslår ni??

    SvaraRadera
  2. Hallå Ann å ursäkta att vi är sena med svar! Hmm, dendär var lite knivig (och egentligen inte något vi är riktigt bra på :)... Skifferplattor är väl ingen dum idé?! Eller varför inte fodra en bit (mellan gräsmatta och rabatt) med fiberduk å sätt valfria stenar (sjösten, stenkross, tegelkross...)som "mellangrej" (alltså, gräv upp en "kil" mellan gräsmatta och rabatt, fodra med duk å sänk ner sten så att det kommer i höjd med den övriga gräsmattan)?!

    SvaraRadera
  3. Hm... inte heller dumt... Ska fundera på det. Tack för svaret! ;)

    SvaraRadera